Business Club Groepen
Hoe werkt het?
Binnen één app kun je verschillende groepen hebben. Erg handig als je netwerk of businessclub op verschillende locaties samenkomt. Deze groepen kun je vergelijken met een virtuele scheidingswand tussen de leden binnen de app en biedt verschillende mogelijkheden.
- Je ziet enkel de leden van je groep in je ledenlijst.
- Je ziet enkel evenementen binnen je groep.
Wat is er wel nog steeds mogelijk.
- Je kunt door manueel te zoeken nog steeds leden van buiten je groep vinden, erg handig om contact te houden of werk te gunnen.
- Je kunt aanbevelingen sturen naar leden buiten je groep.
- Een zoekvraag wordt verstuurd naar iedereen, zo krijgt je netwerk nog meer waarde.
Een nieuwe groep aanmaken
Een nieuwe groep aanmaken is complexer van aard en kan enkel via het contacteren van Ben Chini, hier zijn eenmalige kosten aan verbonden.
Gebruiker toewijzen aan één of meerdere groepen
- Ga naar de ledenlijst
- Klik op de gebruiker die u wil aanpassen.
- Klik onderaan op aanpassen of rechtsboven op het moersleuteltje.
- Vervolgens kun je klikken op “Lid van” en kun je de groep selecteren, hier kun je ook meerdere groepen selecteren. De gebruiker krijgt dan automatisch toegang tot deze groepen.

Het is belangrijk dat alle leden toegewezen worden aan een groep. Anders is het mogelijk dat de lid geen toegang heeft tot de ledenlijst en de agenda leeg is.
Activiteiten
Aanwezigheidstelling
De aanwezigheidstelling voor activiteiten gekoppeld aan een groep wordt berekend aan de hand van de volgende eigenschappen:
- Aanwezig: Diegene die zichzelf of door het bestuur manueel of automatisch aangemeld zijn.
- Onbekend: Alle actieve leden en gasten van een groep minus de aanwezigen en afwezigen (van die groep).
- Afwezig: Diegene die zichzelf hebben afgemeld of die via het bestuur afgemeld zijn.
Gebruiker aanmelden die niet in de groep zit
Gebruikers die in de groep zitten, die zien het evenement en kunnen zich aanmelden. Gebruikers die niet in de groep zitten kunnen het evenement niet zien.
Beheerders kunnen deze gebruikers toch aanmelden.
- Ga naar het evenement en klik op de aanwezigen, zodat je een lijst krijgt van alle aanwezigen (en afwezigen).
- In deze lijst staat de naam van de gebruiker niet bij, maar deze kun je wel zoeken via het zoekveld bovenaan.
- Na het invullen van de naam van de gebruiker in het zoekveld kun je deze aanmelden door te klikken op het vinkje achter zijn naam.
Na de aanmelding zal de gebruiker deze activiteit in zijn agenda lijst zien in de app.